مردی در تبعید ابدی، عنوان کتابی هست که نادر ابراهیمی در مورد ملاصدرای فیلسوف:) نوشته با قلم زیباش یه کتاب فوق العاده شده. 

معمولا کتابی که منو وادار به تفکر کنه جذبم میکنه، وقتی که این کتاب می‌خوندم به خواهرم گفتم که چرا اینا اینقدر خودشون اذیت می‌کنن و دنبال چیزی هستن که ممکنه سبب غرق شدنشون بشه خب میتونن به همین چیزایی که میدونن بسنده کنن و در عوض عمل کنن به دونسته هاشون، بهتر نیست؟! ولی... الان خودم همون مسیر در پیش گرفتم، هر چقدر بیشتر بدونی بیشتر متوجه میشی که نادانسته ها خیلییییی زیادن و زمان، کم. و حریص تر میشی برای آگاهی بیشتر...

به لطف کتابدار عزیز کتاب های مفید زیادی مطالعه کردم:) 

نمی‌دونم از کی به فلسفه علاقمند شدم البته شاید بودم و نمی‌دونستم به خاطر رشته دبیرستان و دانشگاه که ارتباطی با فلسفه نداشت. 

شاید از کتاب دنیای سوفی و راز فال ورق یوستین گوردر شروع شد و بعدش هم دنبال قلندر و قلعه( در مورد سهروردی) بودم که به دستم نرسید تا بعد از مردی در تبعید ابدی. اگه مثل من هیچ چی از فلسفه نمی‌دونید:) این چند تا رمان برای شروع خوبه:)؛ لازمه بگم مردی در تبعید ابدی یه چیز دیگه استwink

یه مدت بعد کتاب آشنایی با علوم اسلامی شهید مطهری مطالعه کردم و یادداشت برداری ولی رهاش کردم... 

.

.

.

بالاخره این اواخر یاد کتابدار افتادم که بهم پیشنهاد داده بود سخنرانی های دکتر دینانی گوش بدم و منم سرچ کردم و رسیدم به برنامه معرفت که با حضور دکتر ابراهیمی دینانی از سال ۸۷ از شبکه چهار پخش میشه. دقیقا همون چیزی هست که دنبالش بودم درسته که صددرصد گفته هاشون متوجه نمیشم ولی در کل ساده و برای عام صحبت میکنن و به شدت لذت بخشه.